неділю, 7 грудня 2014 р.

Урок української мови у 9 класі.Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні (повторення).

Урок української мови
у 9 класі


Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні

(робота у групах)


Вчитель Орлянська Олена Анатоліївна




Тема уроку. Розділові знаки у безсполучниковому складному реченні (повторення).
Мета уроку. Вдосконалювати вміння учнів вживати розділові знаки у безсполучниковому складному реченні за допомогою спеціальних завдань, що відповідають тематиці сучасного життя, розвивати інтерес учнів до теми уроку; виробляти творчий підхід до запропонованих завдань. Розвивати комунікативну, соціальну та інформаційну компетенції, креативне мислення.
Тип уроку.    Урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання.   Запис на дошці, картки, таблиця.
                                                            Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів, оголошення теми, мети і завдань уроку. 
-         Сьогодні   на    уроці   ми   систематизуємо   і   узагальнюємо    вивчене про безсполучникове складне речення, вдосконалюємо вміння правильно вживати розділові знаки у безсполучникових реченнях, будемо складати безсполучникові складні речення у творчих завданнях, виявляти вміння самостійно розставляти розділові знаки.
    ІІ.  Систематизація вивченого про безсполучникове складне речення.
1.     Два учні працюють біля дошки. На дошці записані речення, учні ставлять потрібні розділові знаки, пояснюють їх, малюють схему речень, роблять синтаксичний розбір одного з речень.
2.     Опитування учнів за темою «Безсполучникове складне речення». У формі ствердження або заперечення наступних тез. Свої відповіді учні повинні обґрунтувати (доведення, або спростування). 
-   Безсполучниковим складним реченням називається таке речення, в
    якому прості речення об’єднані змішаним зв’язком.
-   За   характером   синтаксичних  і  смислових   зв’язків  безсполучникові   складні    речення    можуть   бути   лише   з   однорідними простими   реченнями, які синтаксично є рівноправними.
-  Безсполучникові складні речення з однорідними простими   реченнями  можуть виражати різні смислові відношення.
-   У  безсполучниковому   складному   реченні   прості   речення   можуть  вимовлятися   з інтонацією переліку пояснення і зіставлення.
-   У  безсполучниковому   складному   реченні  між простими реченнями    може ставитися кома.
-   У  безсполучниковому   складному   реченні  між простими реченнями    не ставиться крапка з комою.
-   Двокрапка   у  безсполучниковому  складному  реченні  між  простими    реченнями ставиться лише в одному випадку, коли друге речення вказує на причину.
-         У безсполучниковому складному реченні тире ніколи не ставиться.
ІІІ.        Застосування знань, умінь, навичок.
1.       Словникова робота.
          На дошці подається словникове визначення слова «реклама».
          Реклама (від латинського слова reklame – кличу, вигукую.
     1.Заохотливе оповіщення.
     2.Популяризація товарів, видовищ, послуг та ін. з метою  
        привернути увагу покупців
-         Підібрати спільнокореневі слова до слова «реклама», утворити й записати кілька словосполучень.
2.        Робота в групах.
       -    Скласти безсполучникове речення із словом «реклама».
      Ми знаємо: реклама в сучасному суспільстві – рушій бізнесу.
 Важливим у нашому житті є реклама, вона існує скрізь: на радіо,
 телебаченні, кіно, в рекламній літературі, на транспорті.
 3.       Робота з матеріалом, поданим на карточках.
  -    Записати речення, пояснити розділові знаки, підібрати відповідні   
        схеми речень, які подані на дошці.                                               

                                              Картка №1
Значна кількість рекламних елементів містилася у святкових процесіях:  глашатаї запрошували на видовища, воїни демонстрували свої трофеї, поети декламували вірші.Зростає життєвий рівень – підвищуються вимоги до рекламної діяльності.
                                                
                                                   Картка №2
Початки образотворчої реклами тісно пов’язані з орнаментом, малюнком, скульптурою; різні зразки цих видів творчості належать іще до епохи палеоліту.
Нині глядачі вже не звертають уваги на рекламні вставки загального характеру: їх може зацікавити тільки інформативна побутова реклама. 

4.  Робота над текстом.
  Виписати безсполучникові складні речення, намалювати схеми.
             Сьогодні реклама є невід’ємною складовою нашого життя, її вплив на нас неосяжний. Ми свідомо і підсвідомо засвоюємо рекламні гасла та ілюстрації, впізнаємо себе в рекламних героях, намагаємося придбати прорекламовані товари. Рекламна індустрія – одна з найприбутковіших у світі. Витрати багатьох фірм на рекламу складають сотні тисяч доларів. Недарма говорять: «Реклама – двигун торгівлі». Вважається, що реклама – це набуток сучасності. Але, мабуть, вона виникла ще за часів біблійних Адама і Єви. А застосував першу рекламну теорію на практиці Змій-спокусник. Він спочатку цілком професійно змалював принади забороненого плоду, потім з його вуст прозвучав уже знайомий рекламний заклик скуштувати те райське диво. Але справжнім досягненням цього рекламного проекту був останній, суто психологічний доказ: Змій пообіцяв жінці рівність із Богом. Єва спокусилася – гріх прийшов на землю. Отже, і наші предки не встояли перед професійною рекламою.
            Інша, не менш знайома нам із дитинства жертва реклами - Колобок.
             Він вирішив сам подбати про своє майбутнє життя: бабуся та дідусь нічого не тямили у рекламному бізнесі.
            Колобок мав непоганий голос, і його приваблива, спокуслива зовнішність якнайкраще свідчила про збалансований вміст білків, жирів, вуглеводів.
            Він досконало розробив систему особистої реклами, використавши натуральну «живу» обстановку: місцем зустрічі з потенційними клієнтами була лісова галявина.
            Спів без фонограми, нескладне музичне оформлення, продуманий рекламний текст, в якому фігурували всі попередні ділові партнери якнайкраще вплинули на останню клієнтку – Лисицю. Лисиця знайшла свій товар, а Колобок зустрів потенційного споживача.
            А все сталося завдяки грамотному проведенню рекламної кампанії.
Отож, і наші пращури мали неабияке уявлення про рекламу та закони ринку. Хай їхній досвід допоможе нам бути вдумливими покупцями рекламних продуктів, а не їх жертвами.
  
5. Робота в групах.
     -    А зараз ви самі будете складати рекламу на різні види товарів і послуг.
-         1 група. Складіть, будь ласка, рекламу  на продовольчі товари.
-         2 група. Складіть, будь ласка, рекламу на  промислові товари.
-         3 група. Складіть, будь ласка, рекламу  на сфери послуг.
    В рекламі постарайтесь використати безсполучникові складні речення
    (1,2 речення).  
6.  Нещодавно ви ходили в міський центр зайнятості, де працівники центру  екламували види своїх послуг. Складіть 2-3 речення про свою майбутню професію, використовуючи безсполучникові складні речення, доведіть  переваги вашого вибору.
7.   На закінчення проведемо тестову перевірку знань на тему «Безсполучникове складне  речення». У вас на партах у кожного є картка. Напишіть зверху своє прізвище, підкресліть олівцем правильні відповіді.

ІV. Підсумок і домашнє завдання.
      Повторити параграф 10-13, підготуватись до контрольної роботи.
      Придумати рекламний текст для представлення своєї майбутньої  
      професії, використовуючи безсполучникові складні речення.







1 коментар: