неділю, 7 грудня 2014 р.

Урок української мови 7 клас (Діалог)



Тема: Діалог, який доповнює почутий текст, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з характеристикою людей
Мета: навчити семикласників оцінювати діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, ситуації спілкування; удосконалювати мовленнєво- комунікативні вміння складати й розігрувати діалогічні тексти відповідно до запропонованої ситуації спілкування, використовувати різні типи і види реплік, дотримання мовленнєвого етикету; підвищувати мовну й мовленнєву компетентність школярів.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Хід уроку:
I.Організаційний момент
II.Мотивація навчальної діяльності

III.Актуалізація опорних знань.
Гра “Мікрофон”
1.Висловлювання співрозмовників у діалозі називаються….(репліка)
2.Діалог використовується в …(усній) формі мовлення.
3.Існують такі правила спілкування:…(не перебивати співрозмовника, слухати зацікавлено й доброзичливо; дбати про те, щоб своїми висловлюваннями не образити співрозмовника, дотримуватися етикетних норм і правил поведінки під час діалогу).
Колективна робота з пам’яткою
Пам’ятка

“Як вести діалог і дотримуватися вимог спілкування”
1.Дотримуйтесь теми й мети спілкування.
2.Під час спілкування не перебивайте співрозмовника.
3.Будуйте репліки так, щоб заохотити співрозмовника висловлювати власну думку.
4.Слухайте зацікавлено й доброзичливо.
5.Дбайте про те, щоб своїми висловлюваннями не образити співрозмовника.
6. Додержуйтесь етикетних норм і правил поведінки під час діалогу.
IV.Складання діалогічних текстів
1.Складіть і розіграйте діалог між двома подругами-семикласницями,одна з яких довго перебувала в лікарні, а друга пропонує їй допомогу в навчанні.
У репліках використайте подані словосполучення.
Змушена була пропустити, налаштована на серйозну роботу, надолужити прогаяний час,вивчити пропущений матеріал, принесені підручники, нерозв’язані задачі, ненаписані твори, запропонована допомога, зростаючий темп, вражаюча наполегливість.
Зразок №1
- Привіт, Оксанко!
-Привіт! Я дуже рада тебе бачити!
- У тебе сьогодні гарний настрій.
-Ти права. Зранку приходив лікар і сказав, що вже завтра я зможу повернутися додому.
-Це чудова новина!
-Ми з нетерпінням чекаємо твого повернення.
-Мені дуже приємно чути такі слова, але… у мене виникла одна проблема.
-Що трапилось?Можливо, я тобі допоможу.
-Це було б прекрасно. Ти знаєш, що я пропустила багато уроків у зв’язку зі станом здоров’я. Але налаштована на серйозну роботу і докладу максимум зусиль, щоб надолужити пропущений матеріал. Мені потрібна твоя допомога.
-Я залюбки допоможу тобі.Адже ми розв’язали багато складних задач і написали чимало творів. Ти одна з усім цим не впораєшся. Та завдяки твоїй наполегливості ми швидко все надолужимо.
-Велике спасибі за підтримку і розуміння. Ти дуже хороша подруга.
-Дякую. Зустрінемось в неділю.
-До зустрічі.

2.Складіть і розіграйте діалог між двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього класу ”новачка”. У репліках використайте подані словосполучення.
Гарний як намальований, говорить як по писаному, язик гарно підвішаний, став як укопаний, як у воду опущений, огорнутий таємницею, наставлений на розум, спійманий на слові.
Зразок №2
За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.
-Знаєш, що трапилось?
- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…
-Продовжуй!
-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.
-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого класу “новачок”.
-І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша річ.
-Та він викапаний Роберт Томас Паттінсон!
-Невже?
-Справді. Він такий загадковий, оповитий таємницею.
-Ти так розповідаєш, ніби це ідеал хлопця.
-Можна подумати, що ти не зацікавилась ним.
-Якщо чесно, то я ще не бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою.Чому ж він зволікає?
-… Вибач, але це була моя вигадка, що допомогла нам помріяти.
-Нема за що вибачатись, бо це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.
-Ти, напевно, думала, що він спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.
-А ти була впевнена, що в нього чудовий голос та миловидне обличчя.
Дівчата не зауважили,як до класу зайшов учитель. Вони швиденько підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували складні задачі.

V.Виправлення помилок, допущених семикласниками у діалогічному мовленні . Оціювання.

VI.Підсумок уроку.

VII. Д/з скласти й записати у зошит діалог між учнем і його батьком (матір’ю) про улюбленого актора, художника чи естрадного виконавця.

5 коментарів: