неділю, 7 грудня 2014 р.

Урок української мови у 8 класі.Повторення та узагальнення вивченого про однорідні та неоднорідні означення.

Урок української мови
у 8 класі

Повторення та узагальнення вивченого про однорідні та неоднорідні означення



(технологія
колективно-групового навчання )




Вчитель Орлянська Олена Анатоліївна




                           
Тема уроку. Повторення та узагальнення вивченого про однорідні та неоднорідні означення.

Мета уроку: повторити і узагальнити вивчене про однорідні члени речення, однорідні та неоднорідні означення, вміння правильно ставити розділові знаки при однорідних членах речення; знаходити і виправляти помилки на вивчені правила, конструювати речення; розвивати комунікативну та соціальну компетенції, компетенцію продуктивної творчої діяльності, виховувати любов до рідної землі.  

Обладнання: підручник, запис на дошці, картки.

Форма проведення: технологія кооперативного навчання – робота в парах.

                                                     Хід уроку

І.   Організаційна частина.
ІІ.  Повідомлення теми  і мети уроку.
Слово вчителя.
-                     Сьогодні ми продовжуємо працювати над темою: «Однорідні члени речення та однорідні і неоднорідні означення». Наше завдання – повторити й узагальнити вивчений матеріал, а також надати можливість кожній групі проявити свої знання з цієї теми.
ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.
1.     З якою метою використовують однорідні члени речення?
ІV.  Актуалізація опорних знань. 
-         Які члени речення називаються однорідними?
-         Якими частинами мови вони виражаються?
-         Назвіть сполучники, які використовуються для зв’язку однорідних членів речення.
-         Дайте визначення однорідним означенням.
-         Коли означення не є однорідними?
V.    Повторення та узагальнення вивченого.
      -     Перевірка домашньої вправи 222.
              1,7 (неоднорідні означення).
         2-6 (однорідні означення).
-         Робота в парах. Розігрування діалогу «Готуємось до подорожі». Використання в діалозі однорідних членів речення.
-         Лінгвістичне спостереження. Запис на дошці:      
Золотий пшеничний лан простягся аж до лісу. Неозорий, безмежний пшеничний лан простягся аж до лісу.
(Прочитайте речення, поясніть розділові знаки).К
-         Чому в першому реченні кома не ставиться, а в другому ставиться?
-         Як характеризують обидва означення предмет: з одного боку чи з різних? Звірте свої міркування з підручником. Сторінка 150.
-         Робота з картками. Кожна група записує речення, ставить потрібні розділові знаки.

                                               Картка №1
Синім холодним блиском одсвічував пагорб. Ранок був холодний млистий похмурий. Великі лапаті сніжинки косим пунктиром прокреслювали небо. Густа осіння роса аж до долу гнула ще зовсім зелений лист на дереві.

                                                Картка №2
А за Россю ніби спочивав густий дубовий ліс. Свіжий холоднуватий ранок обвіяв Олесине гаряче лице. Вечір лагідний свіжий. Високий берег мрів в далечині неначе поетичне марево в далекому синьому небі.

                             Картка №3
День довгий безконечний тривожний. Був чудовий серпневий ранок. У темряві густій тяжкій і рівній прокинувсь я. Очі спинялись на густих зелених вербах над водою на блискучій тихій воді.

Словниковий диктант.
                Презелений,  величезний, тьмяний, сонний, беззахисний дріб’язковий, стінний,     освітлений,      бездоганний,      найважчий,      розсипаний,  жовтогарячий,  безпелюстковий ,    синьоокий,     променистий,     велетенський.
Творча робота.                           
                 Використовуючи наведені в попередньому завданні слова введіть  
                 у речення.    Утворіть  речення  з  однорідними та неоднорідними 
                 означеннями.
           Пояснювальний диктант.   
                   Гаряче     проміння    вдарило   в   бік   гори,  розсипало золото  по  
                 зеленому косогорі, облило світлом старі стовбурі, лягло на зеленій
                 крутій горі  золотими пасмами. Говорять, міняються на очах  сині,  
                 зелені, бузкові, помаранчеві й бурштинові легкі, осяйні хмаринки.
Зробити синтаксичний розбір останнього речення.

VІ.  Підсумок уроку.
-         Як розрізнити однорідні і неоднорідні означення?
-         Як ви думаєте, в якому стилі  найчастіше використовуються  
      однорідні і неоднорідні означення?
VII.  Домашнє завдання та його інструктаж.
     Повторити завдання параграфів 20, 21. Виконати вправу 221.
VIII.  Оцінювання навчальних досягнень учнів.    

Немає коментарів:

Дописати коментар